Thursday, November 15, 2012

Exam Leccion Preliminar (Oral)

Conversaciones en la clase (14 points)


Your teacher asks you to introduce yourself to someone in the class, and you speak with the student sitting next to you.  You must give your name, ask this person his name, and tell him that you are pleased to meet him.  Fill in each blank with the letter that corresponds to the correct answer.
 
a. ¿Cómo te llamas?           b. Mucho gusto           c. Me llamo (tu nombre)
 
:                  (1)__________________________________________________.
¿Y tú? (2)¿____________________________________________?
Compañero:   Tom García.
:                  (3)__________________________________________________.
Compañero:   Igualmente.
 
The following day, you enter class and greet your teacher.  Ask her how she is doing, tell her you are sorry that she is not feeling well, tell her that you are fine, and, at the end of class, say good-bye.
 
a. ¿Cómo está Ud? b. Estoy bien               c. Hasta luego             d. Lo siento
 
Profesora:      Buenos días.
:                  Buenos días.  (1) ¿________________________________________?
Profesora:      Bastante mal.  Estoy enferma (sick).
:                  (2)________________________________________.
Profesora:      ¿Y tú? ¿Qué tal?
:                  (3)________________________________________.
-----at the end of class-----
Profesora:      Adiós.
:                  (4)________________________________________.
 
 

Descripciones de personas (8 points)
You have met a friend in a chat room who is from Argentina and speaks only Spanish.  He asks you to describe some famous Hispanics from the United States.  Answer each of his questions with two personality traits from the list below.  Fill in each blank with the letter that corresponds to the correct answer.
 
a. atractivo             b. romántica                c. extrovertida             d. moderno
 
1.  ¿Cómo es Ricky Martin?
Ricky Martin es _____  y  _____.
2.  ¿Cómo es Jennifer López?
Ella es _____   y   _____. 
 
 
Los objetos en la clase (10 points)
a. el reloj                                  b. el cuaderno  c. el pupitre     d. una computadora
e. el televisor                           f. la tiza           g. el lápiz         h. la mochila
You are learning new words and your teacher asks you to think of an object similar to or related to the words he says.  His words are listed below.  Next to each word, write the letter that corresponds to a related word from the box below.
 
(1) el escritorio            _______
(2) el bolígrafo            _______
(3) la videocasetera     _______
(4) la pizarra                _______
(5) el libro                    _______
 
¿Cuándo es? (18 points)
You have written down in English some important events in your calendar, but your teacher asks you to remind the class of these dates and times in Spanish.  Answer the following questions that your teacher asks you in Spanish based on the information below.  Fill in each blank with the letter that corresponds to the correct answer.
 
a. miércoles                                    b. noviembre                                       c. diciembre
d. las ocho y media de la noche     e. la una y cuarto de la tarde               f. septiembre
g. lunes                                           h. las nueve menos cuarto de la mañana
i. viernes
 
fiesta de la clase:                     Monday, November 15, 8:30 p.m.
examen final:                           Wednesday, December 20, 1:15 p.m.
reunión del club de español:   Friday, September 30, 8:45 a.m.
 
1.    ¿Cuándo es la fiesta de la clase?
La fiesta es el _____, el 15 de _____.
¿A qué hora es?  La fiesta es a _____.
2.    ¿Cuándo es el examen final?  El examen final es el _____, el 20 de _____.
¿A qué hora es?  El examen final es a _____.
3.  ¿Cuándo es la reunión del club?  La reunión del club es el _____, el 30 de _____.
¿A qué hora es?  La reunión del club es a _____.
 
La clase de español (20 points)


Talk to your best friend a postcard and describe your favorite class.  The following tips may help you.

1.  Hora de la clase de español

2.  Nombre del/la profesor/a

3.  Número de estudiantes en la clase

4.  Descripción de los estudiantes (tres características)

5.  Tres objetos en la clase


______________________________________________________________________________

 

2 comments:

  1. https://docs.google.com/file/d/1KCsjVrAlQ8DATS6UtXVRwsH8N99tY1xD2H-1dto3A1E3VW2o8iIiRrvNDJn0/edit

    ReplyDelete
  2. Group Final: Caroline, Jen, Josh, Nessa Y Valerie

    Final, Video #1

    http://www.youtube.com/watch?v=Ec0PJo6QYvQ

    Final, Video #2

    http://www.youtube.com/watch?v=RZHs3j09WTQ

    Final Video #3

    http://www.youtube.com/watch?v=ucNwBsSjVSc

    Final, Video #4

    http://www.youtube.com/watch?v=gPsQhKXEy9U

    Conglomeration of our first video assignment, enjoy!!!

    http://www.youtube.com/watch?v=6mtQS-j5yUM

    ReplyDelete